سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط زندگی در کانادا برای مهاجران ایرانی ایده آل است!

مهاجرت یعنی تلاشی برای دستیابی به شرایط ایده آل زندگی. چه مزایا و دلایلی ارزش آن را دارد تا فرد را از زادگاه و نزدیکانش جدا سازد و به دنیایی ناشناس بکشاند؟ در این نوشته سعی شده است دلایل بدل شدن کانادا به مقصدی رویایی برای مهاجران به ویژه ایرانیان را بررسی کنیم. شرایط زندگی و کار در کانادا برای هر مهاجری ایده آل است و تمام مهاجرین رویای ساخت زندگی جدید در کانادا را در سر می‌پرورانند. به بررسی اجمالی و کوتاه برخی از این شرایط می‌پردازیم:

شرایط مهاجران ایرانی در کانادا

1. کانادا پذیرای مهاجران و عاشق تنوع فرهنگی
کانادا دارای بالاترین نرخ مهاجرت در میان جوامع پیشرفته است. در سال 2018 بیش از 310 هزار مهاجر وارد کانادا شدند که 57% این جمعیت را کارگران و نیروی متخصص تشکیل داده است و باقی آنها پناهجویان و یا خانواده مهاجرین کانادا بودند که به اقوامشان پیوستند.  بیش از 21 درصد جمعیت  این کشور محل زادگاهشان کانادا نیست.
مردم کانادا همچون تیکه‌های یک پازل از نقشه جهان هستند. مردم از اقوام و ملیت های گوناگون از سرتاسر جهان در کنار هم جمع شده‌اند و در آرامش و صلح کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. در کانادا بیش از 30 انجمن قومیِ متنوع فعالیت می‌کنند که هرکدام بیش از صد هزار نفر جمعیت دارند. این نشان از احترام و حفظ گوناگونی فرهنگی در کانادا است. در این کشور به ملیت و فرهنگ افراد احترام می‌گذارند و حفظ این تنوع را نشانه پیشرفت خود می‌دانند.

2. کانادا دهمین اقتصاد برتر جهان است
با وجود اینکه کانادا در جایگاه 38اُم در بین کشورهای پرجمعیت جهان قرار گرفته است اما در اقتصاد جایگاه دهم را از آن خود ساخته است. کشور کانادا دارای منابع غنی معدنی و طبیعی است و اقتصاد آن به شدت خدمات محور است. بیش از 78 درصد جمعیت کانادا در مشاغل خدماتی مشغول به کار هستند و هنوز بازار کار این کشور نیازمند نیروی فنی و خدماتی است.صنعت نفت و صنعت پتروشیمی کانادا دارای سابقه بسیار اندکی است اما هرسال رشد بسیار چشمگیری داشته و این نشان از آینده روشن این کشور در این صنعت پر سود است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر  “برنامه مهاجرت نیروی کار ماهر فدرال”  را بخوانیم!

3. سطح جهانی سیستم آموزشی کانادا
کانادا بیش از هر کشور دیگری در جهان سرمایه خود را خرج تحصیل و سیستم آموزشی کشور می‌کند و به عنوان تحصیل کرده‌ترین کشور جهان شناخته شده است. سیستم آموزش عمومی کانادا که K-12 نام دارد یکی از برترین سیستم‌های آموزش عمومی جهان شناخته شده است. کانادا برترین دانشگاه های جهان را در خود دارد از  مک گیل تا مک مستر و دانشگاه بریتیش کلمبیا که جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند. طبق تحقیقات بیش از 54 درصد جمعیت بین 25 تا 64 سال در کانادا دارای تحصیلات عالیه هستند.در بسیاری از استان های کانادا تمام شهریه و یا بیش از نیمی از هزینه تحصیل دانشجویان بی بضاعت توسط دولت پرداخت می‌گردد.

جهت اطلاعات بیشتر “مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل” را بخوانیم!

4. رشد بی وقفه صنعت تکنولوژی در کانادا
صنعت تکنولوژی سریعترین سرعت رشد را در صنایع مختلف کانادا دارد و این نشان می‌دهد که متخصصین این صنعت همچون طلا برای کانادایی ها ارزشمند هستند. سرمایه گذاری های کلان دولت کانادا بر روی صنعت تکنولوژی و ساپورت مالی و علمی از استارتاپ‌ها  در این زمینه نشان از اهمیت این صنعت برای دولت کانادا و آینده روشن آن برای فعالان در این زمینه است. کانادا به مقصدی رویایی برای مهاجرت کاری نیروی متخصص IT و تکنولوژی تبدیل شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر  “برنامه مهاجرت نیروی کاری متخصص به کانادا” را بخوانیم!

ایران کانادابهره مندی ایرانیان از سیستم بهداشت کانادا

5. بهره مندی کانادایی ها از سیستم بهداشت جهانی
سیستم بهداشت جهانی کانادا از دهه 1960 در این کشور پایه گذاری شد. طبق برنامه سیستم بهداشتی، تمام ساکنان استان‌ها و سرزمین‌های تحت حکمرانی کانادا می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی بدون پرداخت هزینه بهره‌مند شوند. طبق گزارش سازمان شاخص استاندارد جهانی در سال 2017 دولت کانادا برای خدمات بهداشتی و درمانی هر فرد مبلغی معادل 6.323 دلار هزینه متحمل شده است. برخلاف اینکه کانادا نصف سرمایه ای که آمریکا برای سیستم بهداشت و درمان هزینه میکند را خرج این سیستم کرده اما در جایگاه بالاتری از کیفیت بهداشت و درمان نسبت به آمریکا قرار گرفته است. امکان دسترسی به سیستم بهداشت و درمان برای تمام ساکنین کانادا شاخص امید به زندگی را در این کشور به 82 سال رسانده است، یعنی جایگاه 18اُم در جهان!

6. کانادا بیشترین مزایای کاری، میزان مرخصی و مرخصی با حقوق را در شمال آمریکا دارد
کانادا کشور توسعه یافته ای است که سیاست کاری خود را بر اساس حفظ حقوق نیروی کار بنا نهاده است. کانادا تنها کشور در شمال آمریکا است که از قانون مرخصی با حقوق پیروی می‌کند. تمام کارکنان دارای 2 هفته مرخصی اجباریِ باحقوق و 6 تا 10 روز تعطیلات رسمی بر اساس ناحیه خدمت  خود هستند. علاوه بر این، کانادایی‌ها از  حمایت‌های مالی که شامل بیمه کارمندی، حقوق و مزایای بازنشستگی و سهم نگهداری از فرزند می‌شود هم بهره می‌برند.
کمترین دستمزد در کانادا که بر اساس منطقه سکونت بین 11 تا 14 دلار در ساعت است، بالاتر از بیشترین میزان دستمزد در بسیاری از نقاط جهان محسوب می‌گردد. مرخصی با حقوقِ تولد فرزند در کانادا رو به افزایش است. هم اکنون کارمندان و کارگران کانادایی می‌توانند 18 ماه مرخصی با حقوق برای نگهداری از فرزند خود داشته باشند. این مرخص می‌تواند بر اساس تصمیم والدین به مادر و یا به پدر خانواده تعلق گیرد.

7. امنیت بالا در کانادا
کانادا در لیست 10 کشور امن جهان قرار دارد. بر اساس فهرست اعلامی از سوی سازمان صلح جهانی در سال 2018 کانادا ششمین کشور صلح طلب جهان معرفی شد. در رتبه بندی این لیست فاکتورهای متعددی مورد بررسی قرار گرفته است از جمله نرخ خودکشی، خرید و فروش سلاح، ثبات اقتصادی، روابط دیپلماتیک، اختشاشات داخلی، جمعیت زندانیان، حملات تروریستی و سیاست‌های خارجی. به طور کلی باید متذکر شد که نرخ جرم و جنایت در کانادا بسیار پایین  و  هرسال هم رو به کاهش است.

8. ثبات بالای بانک های کانادا
برای سال‌های متمادی، بانک‌های کانادایی جزء باثبات‌ترین بانک‌های جهان از نظر مجمع اقتصاد جهانی شناخته شده‌اند. بانک‌های کانادا از سال 1983 با هیچ گونه ورشکستگی مالی رو به رو نبوده‌اند. سیستم بانکداری کانادا بسیار مدرن و بر اساس پیشرفت تکنولوژی عمل می‌کند. بیش از 68 درصد کانادایی‌ها کارهای بانکی خود را به صورت آنلاین و با استفاده از اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند.

زندگی ایرانیان در کانادای زیبا

9. کانادا، کشوری زیبا برای زندگی
زیبایی طبیعت کانادا غیر قابل انکار است. از کوه‌های بریتیش کلمبیا تا خط ساحلی جزیره پرنس ادوارد تمام این زیبایی را یکجا در دل خود جای داده است. صحبت از خطوط ساحلی به میان امد، خالی از لطف نیست که بیان کنیم کانادا با 20.000 کیلومتر خط ساحلی طولانی ترین خط ساحلی جهان را به نام خود به ثبت رسانده است. شاید کانادا از آب و هوای گرم و ساحلی برخوردار نباشد اما زیبایی طبیعت این کشور نفس را در سینه حبس می‌کند. با یک سفر جاده‌ای تمام این توصیفات را عمیقا درک خواهید کرد. علاوه بر طبیعت زیبا، کانادا دارای شهرهای مثال زدنی هم هست. مونترال با آن معماری سنتی و اعجاب آورش و کالیگری و تورنتو که در لیست تمیزترین شهرهای جهان قرار دارند تمام استانداردهای لازم برای شروع زندگی دوباره را درخود جای داده اند.

10. سیستم  سیاسی باثبات و دموکراتیک  کانادا
اگرچه که براساس شرایط موجود دولت کانادا بین احزاب لبیرال و محافظه کار در حال جا به جایی است اما تمام احزاب سیاسی کانادا مسائل حقوق زنان، حقوق LGBTها، خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند و مهاجرت را در راس کارهای خود قرار می‌دهند که در بسیاری از جوامع مسائلی پرحاشیه‌ محسوب می‌گردند. کانادایی ها احترام زیادی برای سیستم سیاسی خود قائل هستند و بسیار بر سیستم حکومتی خود وفا دارند و این ثمره پایین بودن میزان فساد مالیاتی  و کلاهبرداری در دولت کانادا است. کمپین های سیاسی کانادا نسبت به دیگر کشورها برای مالیات دهندگان بسیار کم هزینه است و حتی کمپین های سیاسی ملی معمولا کمتر از چند ماه به طول می‌انجامد. تمام این موارد سبب شده است تا مردم کانادا در کنار دولت مردان از سیستم سیاسی و حکومت داری خود دفاع کنند و همواره با اعتماد و علاقه نسبت به حکومت خود به صحبت بنشینند.

نکاتی که بیان شد فقط بخش کوچکی از شرایط زندگی در کانادا برای مهاجرین به ویژه مهاجرین ایرانی را بیان کرد. اگر شما به کانادا مهاجرت کردید می‌توانید تجربیات خود را برای کسانی که تصمیم مهاجرت به کانادا را دارند در میان بگذارید و اگر تصمیم به مهاجرت دارید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان ما فرم ارزیابی رایگان مهاجرت را تکمیل و منتظر تماس ما باشید.

منبع: مهاجرت به کانادا